Poznaj Najważniejsze Punkty Odżywcze Obecne W Rybach

Poznaj Najważniejsze Punkty Odżywcze Obecne W Rybach

Poznaj Najważniejsze Punkty Odżywcze Obecne W Rybach Świeże ryby – często te ciężkie i morskie (łosoś, śledź, makrela), ale te hodowlane (pstrąg, karp) – obfitują w witaminy, mikroelementy a nowe składniki odżywcze. Jakie spośród nich spożywać i dlaczego? Poznaj powody, dla których warto urozmaicić jadłospis, wprowadzając do niego ryby morskie i słodkowodne.

Poznaj Najważniejsze Punkty Odżywcze Obecne W Rybach

Spożycie ryb w Polsce – mimo jeszcze popularniejszej otwartości na nowe smaki, a także rosnącej świadomości zdrowego odżywiania – jest stale małe. Statystyczny Polak kosztuje ok. 13 kg ryb rocznie, podczas gdy Japończyk blisko pięć razy więcej. Dietetycy zalecają, aby jeść ryby nawet 2-3 razy w tygodniu – ze względu na ich liczba zdrową i prozdrowotną. Jakie składniki można odkryć w rybach?

Kwasy omega-3
W rybach morskich to są m.in. nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Życie tych kontaktów na system żywy stanowi nie do przecenienia: począwszy od pozytywnego wpływu na działanie rozwoju układu nerwowego, poprzez łagodzenie stanów zapalnych, przeciwdziałanie miażdżycy i zakrzepom, aż po regulowanie poziomu cholesterolu i trójglicerydów we natury. Coraz częściej komponuje się kwasy omega-3 z działaniem antydepresyjnym, i nawet z profilaktyką nowotworów.

Mikro- i makroelementy
W rybach znajdziemy m.in.:

fosfor (bierze udział w tokach regeneracyjnych),
selen (ma działanie antyoksydacyjne i przechowuje komórki przed działaniem wolnych rodników),
jod (wspomaga dobre funkcjonowanie tarczycy),
fluor (pyta o stan kośćca i rozwija zęby).
Oraz w ciele ryb to są witaminy: A, E i C. Przedstawia ono też dobre źródło witaminy D, która stanowi wyjątkowo istotna w utrzymaniu homeostazy organizmu, dba o jego odporność i osiąga układ z prawdziwą pracą układu hormonalnego.

Potrzebne białka i aminokwasy
Mięso ryb wybiera się sporą zawartością białka i lizyny, cysteiny i metioniny, czyli aminokwasów niezbędnych ludzkiemu organizmowi, i przez niego niewytwarzanych. Przedstawiają się wysoką strawnością również są brane w blisko 90%. Bierze więc dobry wpływ na liczny stan odżywienia organizmu – i przy tym reguluje budowę mięśni, produkcję kolagenu, poprawia koncentrację.

zobacz również Poznaj najważniejsze składniki odżywcze obecne w rybach


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *